Сучасний урок — це далеко не одноманітна та єдина структурно-змістова схема. Тому кожний конкретний учитель визначає для себе ті форми роботи, які для нього найбільш прийнятні, відповідають тій парадигмі, якій він віддає перевагу в роботі. Саме урок — це місце, де відбуваються основні процеси навчання, виховання й розвитку особистості.
Урок — це логічно закінчений, цілісний, обмежений визначеними рамками відрізок навчально-виховного процесу. Водночас — це дзеркало загальної педагогічної культури вчителя, мірило його інтелектуального скарбу, показник його кругозору, ерудиції.
За попередні роки багато педагогічних цінностей змінилося. З'явилися не тільки нові цілі, але й нові засоби навчання. Головне, що сьогодні урок розглядається не тільки як діяльність учителя, іншими словами, як форма навчання, а и як діяльність учня, інакше кажучи, учіння.
У методичній літературі визначаються чотири блоки вимог до сучасного уроку:
загальнопедагогічні вимоги;
дидактичні вимоги;
психологічні вимоги;
гігієнічні вимоги.
Перший блок.
Загальнопедагогічні вимоги;
пріоритет особистості учня в організації освітнього процесу;
урахування вікових та індивідуальних особливостей учнів;
орієнтація на процес навчання;
тривимірне навчання;
створення емоційно-актуального фону навчання;
педагогічний такт і культура мови;
пізнавальна самостійність учнів;
чітке визначення освітніх, виховних і розвиваючих завдань уроку.
Другий блок.
Дидактичні вимоги:
раціональне використання кожної хвилини уроку;
раціональна єдність словесних, наукових і практичних методів навчання;
використання активних методів навчання;
зв'язок із раніше вивченим досвідом, набутим учнем;
формування вмінь учнів самостійно здобувати знання й застосовувати їх на практиці;
індивідуалізація, диференціація та інтенсифікація навчального процесу;
використання сценарних варіантів уроку, які є носіями інформації;
створення умов для успішного навчання учнів;
чітке формулювання освітніх задач в цілому і його складових елементів, їхній зв'язок із розвиваючими та виховними задачами;
вибір форм організації, що забезпечує максимальну самостійність у навчанні учнів;
реалізація на уроці всіх дидактичних принципів;
організоване закінчення уроку;
здійснення міжпредметних зв'язків.
урахування принципів диференціації та індивідуалізації.
Третій блок.
Психологічні вимоги:
урахування психологічних особливостей кожного учня;
нормальний психологічний стан і гарний настрій учителя й учнів;
вимогливість і доброзичливість учителя й учнів;
педагогічна етика і психологічний такт.


Немає коментарів:
Дописати коментар