вівторок, 25 жовтня 2016 р.

Сучасний урок іноземної мови

Сучасний урок — це далеко не одноманітна та єдина струк­турно-змістова схема. Тому кож­ний конкретний учитель визна­чає для себе ті форми роботи, які для нього найбільш прийнятні, відповідають тій парадигмі, якій він віддає перевагу в роботі. Саме урок — це місце, де відбуваються основні процеси навчання, вихо­вання й розвитку особистості.

Урок — це логічно закінчений, цілісний, обмежений визначеними рамками відрізок навчально-ви­ховного процесу. Водночас — це дзеркало загальної педагогічної культури вчителя, мірило його ін­телектуального скарбу, показник його кругозору, ерудиції.

За попередні роки багато пе­дагогічних цінностей змінилося. З'явилися не тільки нові цілі, але й нові засоби навчання. Го­ловне, що сьогодні урок розгля­дається не тільки як діяльність учи­теля, іншими словами, як форма навчання, а и як діяльність учня, інакше кажучи, учіння.

У методичній літературі ви­значаються чотири блоки вимог до сучасного уроку:
загальнопедагогічні вимоги;
дидактичні вимоги;
психологічні вимоги;
гігієнічні вимоги.

Перший блок.
Загальнопеда­гогічні вимоги;
пріоритет особистості учня в організації освітнього процесу;
урахування вікових та індиві­дуальних особливостей учнів;
орієнтація на процес на­вчання;
тривимірне навчання;
створення емоційно-актуаль­ного фону навчання;
педагогічний такт і культура мови;
пізнавальна самостійність учнів;
чітке визначення освітніх, виховних і розвиваючих завдань уроку.

Другий блок.
Дидактичні вимоги:
раціональне використання кожної хвилини уроку;
раціональна єдність словес­них, наукових і практичних ме­тодів навчання;
використання активних ме­тодів навчання;
зв'язок із раніше вивченим досвідом, набутим учнем;
формування вмінь учнів са­мостійно здобувати знання й за­стосовувати їх на практиці;
індивідуалізація, диферен­ціація та інтенсифікація навчаль­ного процесу;
використання сценарних варіантів уроку, які є носіями ін­формації;
створення умов для успіш­ного навчання учнів;
чітке формулювання освіт­ніх задач в цілому і його скла­дових елементів, їхній зв'язок із розвиваючими та виховними задачами;
вибір форм організації, що забезпечує максимальну самостій­ність у навчанні учнів;
реалізація на уроці всіх ди­дактичних принципів;
організоване закінчення уроку;
здійснення міжпредметних зв'язків.
урахування принципів дифе­ренціації та індивідуалізації.

Третій блок.
Психологічні вимоги:
урахування психологічних особливостей кожного учня;
нормальний психологічний стан і гарний настрій учителя й учнів;
вимогливість і доброзич­ливість учителя й учнів;
педагогічна етика і психоло­гічний такт.

Немає коментарів:

Дописати коментар